Thursday, July 2, 2009

Cerita semalam

Tiap2 hari pergi dan balik kerja aku memang akan naik bas rapid kl. T633…Sebab bagi aku lagi baik naik bas dari aku tunggu komuter.. Bukan ape komuter nie kalau delay sampai sejam…tak larat aku nak tunggu..

Macam biasa…kalau balik lambat berdirilah aku dalam bas…Dan semalam aku berdiri paling depan sekali…betul2 depan pintu dekat tangga bas tue..Dan terdengarlah aku si pemandu bas nie bersembang2 ngan akak nie…Pokpet2 jea…sakit tul telinga aku…

Dalam duk bersembang tue aku terdengarlah statement dari si pemandu bas nie…

"orang2 kaya nie memang pemalas…lainlah kalau orang susah…lebih bersungguh2 kalau bekerja"

Huh…kalau dengar orang2 kaya dekat luar tue mau disamannya..hahaha..tapi ape2 pun aku rasa pendapat abang tue tak boleh lah diterima sangat…sebab tak semuanya orang macam tue…

Contohnya sendiri aku nie…walaupun aku nie kaya…maksud aku kaya dengan senyuman…tapi aku tak pernah lah malas buat kerja…lainlah hari ahad..masa untuk bermalas-malasan…tak ke gitu?...hehehe…

* :-P

No comments:

Post a Comment