Monday, January 26, 2009

maut

satu lagi filem Malaysia....

entah...aku sendiri tidak tahu dimana kekuatan cerita ni....komen dari yang lain mengatakan ceritanya bagus...terdapat pengajaran...

huh...yea aku akui terdapat pengajaran dalam cerita ni..tapi aku benci...aku benci dengan cerita melayu yang kononnya memberi pengajaran...memberi banyak iktibar...

tapi bagi aku...cerita itu lebih banyak yang mengajar...entah aku tidak faham...
adik aku yang pada mulanya yang beria2 untuk menonton akhirnya mengeluh di pertengahan cerita..

entah kenapa aku lihat cerita2 sekarang mesti ditunjuk aksi2 yang tidak sepatutnya ditonton..lebih2 lagi oleh kanak2..

ya aku akui zaman sekarang tidak lagi seperti dulu...tapi apa salahnya... perlukah ditunjuk aksi berpeluk cium...sedangkan kita tahu seorang muslim tidak boleh berbuat sebegitu..

perlukah aksi memegang botol arak?...ya..sekadar memegang..tapi aku tidak rasa aksi sebegitu perlu dilakonkan...

mungkin ada yang tidak bersetuju...tapi ini bagi aku...terpulang pada setiap individu...

No comments:

Post a Comment