Tuesday, February 10, 2009

soalan bodoh!

situasi 1

a : eh dah habis belajar ke?
b : dah pakcik/makcik...
a : taknak sambung lagi?
b : insyaallah ada rezeki saya sambung

situasi 2

a : eh lama tak nampak? dah habis belajar yea?
b : baru jea habis
a : bila nak kerja nie?
b : dalam proses pakcik/makcik
a : kita sekarang tak boleh memilih...bla...bla...
b : membebel plak orang tua nie..(tapi sekadar dalam hati jea)

situasi 3

a : bila nak sambung lagi
b : saya tengah apply
a : ala tak payah la..perempuan belaja tinggi2 pown ke dapur jugak...
b : mengeluh...(tadi kau juga yang tanya)


situasi 4

a : berapa pointer?
b : bolehlah pakcik..alhamdullih..(segan plak aku nak cakap)
a : sampai 3.5?
b : tak rezeki la pakcik..mungkin satu hari nanti..
a : belajar senang pown tak dapat? bercinta jealah tu yea dekat sana..
b : @#*!

sebenarnya banyak lagi situasi2 yang akan hadapi duduk dekat kedai..maklumlah kedai dah lama (hampir 13 tahun)....jadi kebanyakkan pelanggan dah kenal..

errmmm..tapi ketahuilah pakcik dan makcik..aku sangat penat untuk menjawab soalan2 kalian...setiap hari ada saja yang bertanya..
arrghhh..tapi yang pastinya diakhir perbualan yang lebihnya aku akan sakit hati sendiri...

kadang2 aku terfikir..mengapa diaorang mesti bersikap lepas mulut?..tak fikir ke perasaan orang lain apabila bercakap?...mungkin sebab bercakap dengan aku..yalah aku masih budak2 bagi mereka...ilmu belum cukup..

kita hanya pandai menasihati orang lain..tapi diri sendiri?

No comments:

Post a Comment